Potrzebujesz porady? Zapraszam. 791 380 012.

23 kwietnia 2018

SWL co to jest? Czy SWL jest przydatny? System Wymiany Linków – SPRAWDŹ raport 2015 r.

Czy System wymiany linków zwany SWL to skuteczne i dobre działania reklamowe strony internetowej?

SWL co to jest? Czy SWL jest przydatny? Często spotykam się z pytaniem co to jest SWL? Czy SWL jest przydatny?

Ogólnie o tym, co to jest SYSTEM WYMIANY LINKÓW DOWIECIE SIĘ TUTAJ.

SWL co to jest? Czy SWL jest przydatny? System Wymiany Linków

Ogólnie o tym, co to jest SYSTEM WYMIANY LINKÓW DOWIECIE SIĘ TUTAJ.

Ostatnio natrafiliśmy na artykuł zatutuowany ” Google uderza w polskie systemy wymiany linków, więc trzeba postawić na content marketing (opinie)” z serwisu www.wirtualnemedia.pl Link do artykułu znajdziecie TUTAJ

Wydaje się, że Google skutecznie wykrywa linki SWL na stronach internetowych i to już koniec tych systemów wymiany linków, a pewnie jest to schyłek ich istnienia. Tak sądzi wielu pozycjonerów. Kwestia jest jak zawsze sporna. Sami właściciele SWL-i bronią tezy, że to tylko domniemania. Twierdzą, że faktycznie domeny są karane ale jedynie w odosobnionych przypadkach. Właściciele takich rozwiązań mają problem, gdyż można się spodziewać nagłych spadków zainteresowań tymi rozwiązaniami.

TEST DZIAŁAŃ SWL

Jeszcze dwa lata temu celowo dodałem do jednego z najpopularniejszych systemów i z powodzeniem przez dobrych kilka miesięcy cieszyłem się z wysokich lokat w Google. Potem nastąpił spadek, a więc „wypisałem” się. Witryna „została na lodzie” czyli pozycje utraciłem, a ręczne pozycjonowanie już nie przyniosło takich efektów. Jako, że nie był to serwis na którym wielce mi zależało, a raczej witryna do testów SEO, przestałem ją pozycjonować. Teraz sobie sama żyje i coś na niej się dzieje…Lepszego. Bo jak się okazuje, witryny wcześniej pozycjonowane, potem potrafią same jakoś „utrzymywać się”.
Potem, w zeszłym roku, około wakacji również dodałem kolejną „testówkę” do SWL i wytrzymała prawie 3 mieś. Dostałem „pasem” czyli ręczne działania antyspamowe. Tu już nawet nie podejmowałem innego sposobu promowania witryny. Była sobie wysoko przez 3 mieś. i teraz nikt prawie nie wchodzi na nią. Podobnie jak w przypadku wyżej, nie zgłaszałem żadnego ponownego rozpatrzenia – filtr ręczny został jednak zniesiony.
Zrobiłem 3 test. Spora część zwolenników SWL zgodnie twierdzi, że „to strachy na lachy” te całe karanie za wymianę linków. I efekt – miesiąc w SWL (mówię o miesiącu wyświetlania pod danymi frazami, w SWL była około 1,5 mieś.) i witryna internetowa dostała ręczną karę. Mało tego, w Google Webmaster nie ma linków prowadzących do strony internetowej, a więc nie bardzo wiedziałem jak sprawdzić ile mi zaindeksowało. Ale to nie ważne – 1 miesiąc i po zabawie. Wysokie pozycje na chwile strony www – to efekt SWL. Tą stronę jednak zgłosiłem do ponownego rozpatrzenia, bez analizy „backlinków” – po to aby sprawdzić czy uwzględnią moje zapewnienie, że jakość linków przychodzących została poprawiona – zdała egzamin? Nie – pozostała do wygaśnięcia ukarana.
We wszystkich przypadkach, stosowałem umiarkowane linkowanie do stron internetowych.
W każdym razie, jak wspomniałem na wstępie, właściciele SWL, mają problem. Takich klientów z ręcznymi karami po zabawie z tymi systemami pewnie przybywa. Zatem jaki ma sens korzystanie z nich? Ano, na dłuższą metę, nie ma sensu żadnego ale…
Zważywszy na fakt wykrycia linków po pewnym czasie, SWL wydają się przydatne na działania reklamowe. Jeśli trwa miesiąc zanim witryna zostanie „przyłapana” na stosowaniu tych niedozwolonych praktyk promocji stron www w indeksie Google, to można by to wykorzystać na promocję danego produktu na stronie– tworzymy stronę produktową, landing page na domenie na której nam nie zależy i wrzucamy ją do SWL. Przez miesiąc powiedzmy, jest ona w top 10, a więc klienci będą interesować się produktem. Ile możemy sprzedać produktów w tym czasie poprzez taką stronę produktową? Jest szansa, że dużo. Potem musimy się liczyć z faktem likwidacji tej strony z powodu kar. A może „fuks” i dłużej utrzymamy ją w wynikach na najwyższych pozycjach? Wydaje się, że to nie głupi pomysł!
Co sądzicie?

Emil Kowalski- redaktor, copywriter Pearbrand Agencja Interaktywna

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Formularz kontaktowy

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego
Chcesz porozmawiać o ofercie?
Oddzwonimy do Ciebie
do 60 sekund!

Podaj swój numer telefonu:

Możesz też zadzwonić pod numer
791 380 012

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego

Podany numer telefonu posłuży wyłącznie do kontaktów w celu przedstawienia oferty interesującej Cię usługi. Nie będzie on przechowywany, ani przekazany innej firmie.

Sortuj według ceny

Cena: 59zł12001zł
Zostaw numer telefonu a oddzwonimy do Ciebie!