

Reklama firmy a reputacja firmy.
Reputacja firmy jest jedną z najważniejszych rzeczy (jeśli nie najważniejszą), jaka często ma wpływ na wyniki sprzedażowe marki. Największe korporacje wydają ogromne pieniądze na zwiększenie świadomości marki u konsumentów. Dbają one o pozytywny odbiór swoich produktów i często organizują przeróżne akcje, które mają na celu zjednanie sobie kupujących. Należy się jednak zastanowić co sprawia, że przygotowane działania okażą się skuteczne i efektywne. Przede wszystkim ważne jest przemyślenie strategii i opracowanie planu działań. Czy nasze działania będą się skupiać na telewizji, radiu, gazetach, Internecie? A może na wszystkim jednocześnie? Jakie grupy docelowe nas interesują? Czy w trakcie trwania kampanii będzie jakieś wydarzenie, które możemy wykorzystać na naszą korzyść? Dopiero po odpowiedzi na te pytania rozpoczyna się mozolne tworzenie kreacji, często stron dedykowanych, spotów i reklam.
Dobra reklama nie koniecznie musi tworzyć dobre konotacje, często może nawet szokować. Najważniejsze jest jednak, aby była wyrazista i zapadała w pamięć bądź skłaniała do refleksji. Równie istotne jest to, a wiele firm o tym zapomina, aby cała akcja kojarzyła się z firmą. Mija się z celem tworzenie np. eventów, o których będzie mówić cała Polska, jeśli jedynie niewielki procent ludzi będę mógł powiedzieć, że za całą akcją stoi firma XYZ.
Reputacje firmy łatwo nadszarpnąć w jakikolwiek sposób, dużo trudniej to później naprawiać, dlatego warto zastanowić się kilka razy, zanim ruszymy z czymś na podbój rynku.