Potrzebujesz porady? Zapraszam. 791 380 012.

24 kwietnia 2018

Poznaj kanały e-marketingu

Poznaj kanały e-marketingu

E-marketing czyli inaczej marketing internetowy przypomina nieco worek świętego Mikołaja. To,
co w nim się znajduje, co w sobie zawiera, to szereg „zabawek”, które wprawni marketingowcy
wykorzystują w swojej pracy. Dziś uchylimy Ci rąbka tajemnicy, byś sam mógł przekonać się, jaką
moc ma w sobie e-marketing.

Do klienta, jak do Rzymu

Zapewne znasz powiedzenie, że wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. I podobnie jest z emarketingiem.
Aby był skuteczny, jego „kanały” muszą prowadzić do klienta ze wszech stron.
Oczywiście nie mogą być przy tym nachalne, czy irytujące, bo klient nie zdecyduje się nimi
podążyć. Ważne jednak jest wykorzystanie wszystkich możliwych dróg. Bo po pierwsze, różnych
klientów na różnych drogach można spotkać. A po drugie, warto o sobie przypominać na różne
sposoby. O jakich więc kanałach mowa?

Pozycjonowanie, czyli droga ku lepszej widoczności

Jeśli czegoś nie wiesz, to zapytaj Google. Brzmi dość zabawnie, ale faktem jest jest, że ta
najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa jest nieocenionym źródłem informacji. Aż 97%
internatów właśnie z niej korzysta szukając odpowiedzi na swoje pytania. Zgodzisz się więc ze
stwierdzeniem, że wręcz głupotą byłoby jej nie wykorzystać. Skoro każdego dnia odwiedzają ją
miliony, warto się w niej pokazać. A jak? Do tego służy proces pozycjonowania witryny
internetowej. Jego zadaniem jest umieszczenie Twojej strony na jak najwyższej pozycji w listach
odpowiedzi (rankingach) układanych dla Internauty przez algorytm wyszukiwarki. Więcej o
pozycjonowaniu możesz przeczytać w naszym artykule „ABC pozycjonowania – większy ruch na
stronie”.

Google AdWords i Facebook Ads, czyli kanały identyfikacji klientów

Z jednej strony mamy optymalizację struktury i treści strony, w celu pozyskania jak największego
bezpłatnego ruchu z wyszukiwarki, a z drugiej mamy Google AdWords oraz Facebook Ads, czyli
najpopularniejsze dziś systemy płatnej reklamy. Reklamy takie gwarantują Ci wyróżnienie w
wynikach wyszukiwarki bądź w bieżących wiadomościach i są kanałem pozwalającym precyzyjnie
mierzyć swoją skuteczność. Co więcej, przy odpowiednim targetowaniu, trafiają one bezbłędnie do
osób prawdopodobnie poszukujących naszych usług i produktów. No i przez cały czas mamy
nadzór nad działaniami, czyli możemy je na bieżąco zmieniać i dopasowywać do zmieniających się
potrzeb. Ponadto Google, jak i Facebook, stale doskonalą swoje algorytmy, aby można było
precyzyjniej docierać do interesujących nas odbiorców, co pozwala obniżać koszty pozyskania
ewentualnego klienta.

E-mail marketing, jako kanał do budowania zaufania

Wbrew powszechnie przyjętej opinii wysyłanie e-maili nie służy tylko przekazywaniu treści i
zachęcaniu do skorzystania z oferty. Dobrze przemyślany, systematyczny, ale nie natarczywy
mailing to doskonałe narzędzie do budowy zaufania. A to jest dzisiaj jednym z kluczowych
elementów wpływających na decyzje zakupowe klientów. Tak więc, odpowiednio sprecyzuj swoją
grupę docelową oraz optymalnie dostosuj i spersonalizuj treści. Tak, by odbiorca poczuł, iż jest
prawidłowym adresatem Twojego e-maila. Wtedy chętniej zapozna się z Twoją ofertą i zapewne
odpowie na zamieszczone w treści wezwanie do działania (Call To Action), bez względu czy to
będzie subskrypcja newslettera, zapoznanie z ofertą sklepu czy zapisanie się na szkolenie.

Internetowe aukcje jako kanał sprzedaży

Nie da się ukryć, że dziś aukcje internetowe (Allegro, eBay, itp.) cieszą się ogromną popularnością.
Bez względu na to, czy dana firma sprzedaje towary, czy usługi, za pośrednictwem aukcji może
skutecznie się wypromować i zaistnieć w świadomości klientów. Nie mówiąc już o tym, że
wystawiając swój towar tam, gdzie każdego dnia przewijają się miliony kupujących, jest w stanie
znacznie zwiększyć sprzedaż, a tym samym i zyski. Dlatego warto zadbać o to, by się wyróżnić
spośród ogromu sprzedających, zarówno atrakcyjną grafiką jak i zapadającymi w pamięć treściami.
Oto one, podstawowe i najbardziej skuteczne kanały e-marketingu. Informują, promują i pozyskują
klientów. Odpowiednio dobrane do Twoich potrzeb, a także specyfiki Twojej firmy i działań
konkurencji, stają się nieodzownym elementem budowania stabilnej pozycji na rynku.

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Formularz kontaktowy

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego
Chcesz porozmawiać o ofercie?
Oddzwonimy do Ciebie
do 60 sekund!

Podaj swój numer telefonu:

Możesz też zadzwonić pod numer
791 380 012

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego

Podany numer telefonu posłuży wyłącznie do kontaktów w celu przedstawienia oferty interesującej Cię usługi. Nie będzie on przechowywany, ani przekazany innej firmie.

Sortuj według ceny

Cena: 59zł12001zł
Zostaw numer telefonu a oddzwonimy do Ciebie!