Potrzebujesz porady? Zapraszam. 791 380 012.

19 kwietnia 2018

Nowy Algorytm Google – co to jest i kiedy wprowadzono?

Nowy Algorytm Google – co to jest i kiedy wprowadzono?

Nowy Algorytm Google

Gdzie znaleźć najlepsze spaghetti? – takie pytania w wyszukiwarce, do tej pory były dosyć trudne dla algorytmów i często wyniki były „pomieszane” i nie wskazywały żadnej konkretnej odpowiedzi. Jednak na swoje 15-lecie Google (pod koniec 2013 roku), jako prezent podarował nam swój nowy algorytm, który nosi nazwę Hummingbird, czyli Koliber – Nowy algorytm google.

To właśnie ten Koliber ma się zająć takimi niestandardowymi (a raczej konkretnymi) zapytaniami. Ma się opierać na technice analizy kontekstu fraz w postaci np. całych zdań na stronie internetowej. Wyniki mają być przybliżone do odpowiedzi na zadane pytanie. Wśród tychże wyników pojawią się te, które najbardziej odpowiadają formie odpowiedzi i zawierają szukane dane np. jaka jest najniższa cena butów Adidas?
Nowy Algorytm Google Dotychczas priorytetem wyników były słowa, nazwy np. Adidas, cena. W tymże algorytmie możemy spodziewać się, że Google wyszuka strony internetowe, uwzględniając frazę najniższa cena czyli pokaże cenę najniższą, a nie jak dotychczas wszystkie ceny butów marki Adidas. Sortowanie odbędzie się nie tylko dla wyników, które zawierają tą frazę lecz także wg. wysokości cen – w tym przypadku od ceny najniższej.
15 urodziny Google, miały miejsce 26 września 2013 roku. Mogliśmy oczywiście zobaczyć torcik na stronie z formularzem wyszukiwania. I to właśnie w tym dniu oficjalnie poinformowano o algorytmie Hummingbird. Jednak działał on już od miesiąca i podobno około 90% wyszukiwań, zostało nim objętych w takim krótkim czasie.
Nowy Algorytm Google- Algorytm Koliber – Hummingbird, ma służyć dokładniejszemu wyszukiwaniu danych informacji. Wytyczne do tego aby nasza strona internetowa ze swoimi treściami, znalazła się wśród takich wyników, są nadal niezmienne czyli najważniejsza jest prawidłowa, unikalna, ciekawa, cenna i dobrze napisana językowo treść na stronie internetowej.
Tak więc wniosek jest taki, że jeśli „produkowaliśmy” treści na stronę internetową całkowicie koncentrując się na nasyceniu ich frazami, które uważaliśmy za najczęściej wyszukiwane lub najbardziej przydatne dla nas, może to nie zdać egzaminu. Jeśli tekst był tworzony typowo dla czytelnika i jest nasycony konkretnymi informacjami, to zapytania jakie wyżej przedstawiłem mogą być trafne dla naszej strony www i należy o tym pamiętać przy tworzeniu stron internetowych i redagowaniu artykułów, newsów czy aktualności do strony czy sklepu. To oznacza, że dzięki nowemu algorytmowi google teoretycznie mniej „ustawione” strony www czy sklepy na frazy, mogą zyskać przy takim wyszukiwaniu spychając dotychczas wiodące domeny, które głównie koncentrowały się na nasyceniu jej słowami kluczowymi.

Emil Kowalski- redaktor, copywriter Pearbrand Agencja Interaktywna

Pearbrand Agencja Interaktywna – tworzenie stron www, sklepów internetowych, projektowanie stron www internetowych Warszawa

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Formularz kontaktowy

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego
Chcesz porozmawiać o ofercie?
Oddzwonimy do Ciebie
do 60 sekund!

Podaj swój numer telefonu:

Możesz też zadzwonić pod numer
791 380 012

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego

Podany numer telefonu posłuży wyłącznie do kontaktów w celu przedstawienia oferty interesującej Cię usługi. Nie będzie on przechowywany, ani przekazany innej firmie.

Sortuj według ceny

Cena: 59zł12001zł
Zostaw numer telefonu a oddzwonimy do Ciebie!