Potrzebujesz porady? Zapraszam. 791 380 012.

24 kwietnia 2018

Mobile First Indexing – co to oznacza dla mojej strony

Mobile First Indexing – co to oznacza dla mojej strony?

Tegoroczna, czwarta już konferencja Pubcon (10-13 października 2016, Las Vegas), obfitowała w wiele ciekawych prezentacji. Jednak najbardziej znaczące dla świata marketingu internetowego, okazało się wystąpienie Garry’ego Illyes’a, który podczas swojego wystąpienia zapowiedział wprowadzenie przez Google w 2017 roku zasady Mobile First Index, która od początku listopada jest już fazie testów.
Mobile First Index vs Desktop Index [zdjęcia – 85% internautów posiada urządzenia mobilne. Ponad połowa zapytań w Google pochodzi z takich urządzeń]

Nie jest tajemnicą, iż obecnie większość z nas, użytkowników Internetu, częściej go eksploruje za pomocą urządzeń mobilnych, a doszło również do tego, że częściej z ich pomocą korzystamy z Google. A Google to wszystko wie i interpretuje w ten sposób, że primo – z roku na rok ta tendencja rośnie, secundo – zależy nam, aby nasi użytkownicy czuli się zawsze komfortowo, korzystając z naszej wyszukiwarki, tertio – jesteśmy firmą, której celem jest zarabianie pieniędzy, to stwórzmy takie warunki, aby zachęcić (zmusić) wszystkich, którym zależy na byciu znalezionym w Internecie, do tego by posiadali w najbliższym czasie wersje mobilne / responsywne swoich stron internetowych. Póki co, priorytetem w wyszukiwarce Google jest tzw. indeks desktopowy, czyli tworzenie rankingu wyszukiwań na podstawie treści z wersji desktopowych stron internetowych, a posiadając stronę w wersji responsywnej otrzymuje się pewien bonus (wyższe miejsce w wynikach), dla wyszukiwań mobilnych.
Teraz jednak Google przymierza się do stworzenie osobnego indexu (Mobile First Index), który bez względu na urządzenie z którego korzysta użytkownik, będzie preferowało (indeksowało w wynikach wyszukiwań) te strony, które będą w wersji mobilnej lub responsywnej. A więc, posiadając dwie wersje swojej strony, desktopową i mobilną (dwie różne domeny), wersja mobilna będzie jako jedyna zaindeksowana w wynikach wyszukiwań. I tutaj pojawia się pewnie problem, o którym wiedzą wszyscy webmasterzy i marketerzy. Wersje desktopowe posiadają o wiele większą strukturę. Wersje mobilne są okrojonymi wersjami tych desktopowych, a więc mniej treści, a zatem i mniej contentu, mniej fraz kluczowych. Ponieważ Mobile First Index wymusi pierwszeństwo dla indeksowania stron mobilnych, to również zmienić się musi ich zawartość, tak aby nie spaść w dotychczas osiągniętych pozycjach w wynikach wyszukiwań. Posiadając responsywne strony internetowe możemy spokojnie patrzeć w przyszłość. Tutaj nic się nie zmieni, ponieważ nasza strona pojawia się z taką samą częstotliwością zarówno przy zastosowaniu Desktop Index, jak i Mobile First Index.

Mobile First Index – jak się przygotować? [Mobilne i responsywne strony internetowe, tego od nas oczekuje Google]
Naturalnie Google zdaje sobie sprawę, że jest to istotna zmiana w indeksowaniu stron, dlatego w najbliższym okresie będzie ostrożnie i z wielką uwagą eksperymentować z nowym indeksem. W prawdzie jest to dopiero początek wielkiego procesu, to warto już zacząć stosować zalecenia Google i przygotowywać swoją stronę, aby w przyszłości być gotowym na całkowite wprowadzenie Mobile First Index Po pierwsze jeżeli posiadasz osobną, mobilną wersję strony powinieneś i różni się ona od wersji desktopowej pod względem posiadanej treści, to: 1.upewnij się, że micro-dane (micro-formaty) obsługują zarówno wersję desktopową, jak i mobilną; 2. sprawdź plik robots.txt za pomocą testera, aby wiedzieć czy wersja mobilna jest dostępna dla Googlebot; 3. nie będziesz musiał wprowadzać zmian do swoich linków kanonicznych (rel=”canonical”). Google samo rozpozna stronę mobilną, a zarazem nie potraktuje tych samych treści na obu wersjach jako duplicate content. Po drugie, jeżeli jesteś właścicielem strony, która została zweryfikowana jako desktopowa w Search Console, dodaj ją ponownie i zweryfikuj jako wersję mobilną.

Po trzecie i ostatnie, jeżeli dopiero tworzysz wersję mobilną swojej strony, to zrób to mądrze. Jak radzi Ryan Jones z SearchEngineJournal.com „Jeżeli na Twojej stronie głównej będzie brakowało mnóstwo treści, w porównaniu do wersji mobilnej, to może zamieścić główny content na podstronie, zamiast na stronie głównej? To zapewne zajmie mnóstwo pracy przy tworzeniu odpowiedniej struktury informacji, odpowiednim tworzeniu treści, czy w końcu całego UX”.

Źródło:
http://www.pubcon.com/keynote-gary-illyes-pubcon-las-vegas-2016
https://www.searchenginejournal.com/mobile-first-index-actually-mean/178017/ https://webmasters.googleblog.com/2016/11/mobile-first-indexing.html

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Formularz kontaktowy

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego
Chcesz porozmawiać o ofercie?
Oddzwonimy do Ciebie
do 60 sekund!

Podaj swój numer telefonu:

Możesz też zadzwonić pod numer
791 380 012

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego

Podany numer telefonu posłuży wyłącznie do kontaktów w celu przedstawienia oferty interesującej Cię usługi. Nie będzie on przechowywany, ani przekazany innej firmie.

Sortuj według ceny

Cena: 59zł12001zł
Zostaw numer telefonu a oddzwonimy do Ciebie!