Gadżety firmowe – cel i skuteczność
Gadżety firmowe – cel i skuteczność. W dobie ogromnej konkurencji na rynku warto zyskać przychylność potencjalnych klientów, którzy z reguły nie przywiązują się do danej marki i raczej robią zakupy czy wybierają usługi pod impulsem chwili, niż po przemyśleniach. Jak więc można zaimplementować naszą firmę w świadomości klienta, aby często kojarzył nasze logo, nazwę i branding? Bardzo często w tych działaniach mogą nam pomóc często niedoceniane formy marketingu bezpośredniego, a mianowicie gadżety reklamowe.
Wiele firm inwestuje w takie produkty – kubki, długopisy, pendrive’y, kalendarze, etc. Dlaczego to się opłaca? Koszty produkcji takich gadżetów są minimalne, zaś z punkty widzenia public relations jest to bardzo dobre zagranie. Po pierwsze niewielu ludzi potrafi odmówić darmowym upominkom. Jest w tym trick psychologiczny, ponieważ nawet jeśli dane osoby poświęcą więcej czasu na stanie w kolejce po darmowy kalendarz czy kubek niż wynosi jego wartość, to nadal będą odczuwać radość z darmowego prezentu. Marka już w tym momencie zaczyna się kojarzyć z czymś pozytywnym. Do tego oczywiście dochodzi jeszcze fakt, że wiele z tych gadżetów reklamowych, np. kalendarze będą wisieć w domach czy biurach, co czyni jedynie dodatkową reklamę dla firmy. Dzięki temu marka zapada w pamięć nie tylko osoby obdarowanej, ale też każdej innej, która będzie miała styczność z tym miejscem.
A czy któraś firma może pogardzić roczną darmową reklamą?