Potrzebujesz porady? Zapraszam. 791 380 012.

19 kwietnia 2018

E-commerce sklepy internetowe- Nowe przepisy weszły w życie w grudniu 2014 roku

25 grudnia 2014 (ubiegłego) roku zmieniły się przepisy dotyczące zakupów dokonywanych w e-commerce sklepy internetowe. Z upływem czasu przybywa klientów, którzy wolą jednym kliknięciem nabyć pożądany towar, aniżeli godzinami wędrować pomiędzy sklepowymi półkami. Zmiana ustawy dotyczącej e-commerce jeszcze bardziej zwiększyła ilość takich osób. Nowe przepisy dotyczące sklepów internetowych <strong>nakładają na sprzedawców wiele nowych obowiązków.

Dziś już nie trzeba się bać, że zakupimy wadliwy towar, a później całymi miesiącami będziemy mieli problem z jego zwrotem i odzyskaniem kwoty, jaką za niego zapłaciliśmy.

Ustawa ta nakazała między innymi wszystkim sklepom działającym w sieci, by w jasny i czytelny sposób informowały na swoich stronach o wszelkich prawach przysługujących konsumentom. Zmieniły się przede wszystkim warunki zwrotu i reklamacji towaru. Obecnie odstąpienie od umowy wynosi 14 dni, czyli w takim właśnie czasie możemy zwrócić towar – nawet bez podawania przyczyny. Warunkiem jest jednak, by zakupiony przedmiot nie był uszkodzony, przy czym nie musi posiadać jak wcześniej bywało – oryginalnego opakowania. Przedsiębiorca musi także zamieścić w regulaminie sklepu, dostępnym na stronie www, swoje dokładne dane kontaktowe, w tym adres poczty internetowej i nr telefonu (wraz z kosztami połączenia).

Ustawa nakazuje konieczność informowania konsumentów o czasie gwarancji wraz z treścią tej gwarancji, jeżeli jest ona dodatkowo udzielana np. przez producenta bądź dystrybutora na sprzedawany towar. W praktyce oznacza to, iż sprzedawca musi uzupełnić wszystkie karty produktów o informację dotyczącą czasu trwania gwarancji oraz zamieszczenie dokumentów z treścią karty gwarancyjnej.

Po wejściu w życie w/w przepisów, klienci dokonujący zakupów poprzez strony internetowe, poczuli się bardziej doinformowani, przez co wzrosło zaufanie, co przełożyło się na większą ilość transakcji.

Jak dostosować sklep internetowy do nowych przepisów prawa?

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą jaka została przygotowana dla przedsiębiorców, gdzie w atrakcyjnej cenie można uzyskać pełne wsparcie w zakresie opieki i ochrony prawnej e-sklepu, stworzyć rzetelny regulamin jak również stworzyć kompleksowo sklep internetowy wraz z 12-sto miesięczną gwarancją i wsparciem technicznym.

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Formularz kontaktowy

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego
Chcesz porozmawiać o ofercie?
Oddzwonimy do Ciebie
do 60 sekund!

Podaj swój numer telefonu:

Możesz też zadzwonić pod numer
791 380 012

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego

Podany numer telefonu posłuży wyłącznie do kontaktów w celu przedstawienia oferty interesującej Cię usługi. Nie będzie on przechowywany, ani przekazany innej firmie.

Sortuj według ceny

Cena: 59zł12001zł
Zostaw numer telefonu a oddzwonimy do Ciebie!