Potrzebujesz porady? Zapraszam. 791 380 012.

24 kwietnia 2018

Czy Social Media są dobre dla mojej firmy?

Czy Social Media są dobre dla mojej firmy?

Zapewne nieraz zastanawiałeś się, czy zakładanie profili społecznościowych w ogóle ma sens. Bo
chociaż samo założenie konta jest darmowe, to jego prowadzenie, a także reklama za jego
pośrednictwem, już wiążą się dla Ciebie z dodatkowymi kosztami. Czy w takiej sytuacji warto w
ogóle decydować się na obecność w Social Media?

Płacę, a efektów nie widać…

Wielu przedsiębiorców bardzo często rezygnuje z prowadzenia profilu już po dwóch, trzech
miesiącach. Jest to spowodowane poczuciem rozczarowania, „przecież wszyscy mówili o
korzyściach, a ich nie widać”. I rzeczywiście, kampanie reklamowe, które wymagają
zainwestowania pewnych środków nie przynoszą na początku efektów, które można byłoby
zmierzyć na przykład ilością nowych klientów czy wskaźnikami wzrostu sprzedaży. Z drugiej
jednak strony nie oznacza to, że kampania nie działa, że nie przynosi zysków. To my ich nie
dostrzegamy, koncentrując się na celach mierzalnych i bardzo konkretnych. A tymczasem Social
Media cele te pomagają realizować, aczkolwiek pośrednio. Do czego więc służą?

Social Media w opinii ekspertów

Już jakiś czasu temu, w jednym z najpoczytniejszych amerykańskich tygodników branżowych
AdWeek, ukazał się artykuł poświęcony analizie wpływu Social Media na przedsiębiorstwa.
Eksperci, którzy go stworzyli, wymienili kilka fundamentalnych powodów, dla których należy
uznać, że SM są dobre dla biznesu. I, co warte podkreślenia, właściwie żaden z nich nie odnosił się
bezpośrednio do wzrostu sprzedaży, czy wyższych zysków. O czym więc pisali? O środkach, za
pomocą których osiąga się te mierzalne i ostateczne cele.

Ekspozycja produktów

Niby taka banalna, a jednak to właśnie ona została wymieniona na pierwszym miejscu. Dlaczego?
Bo, jak podkreślają eksperci z AdWeek wielu ludzi właśnie za pomocą Internetu szuka informacji
na temat konkretnych produktów lub usług. Zamiast biegać po sklepach, czy odwiedzać firmy
osobiście, wolą obejrzeć ofertę z wygodnej pozycji anonimowego widza. Przedsiębiorca zyskuje
więc całkiem darmową „wystawę” dla swojej oferty. I to w dodatku wystawę, którą każdy, z
dowolnego miejsca na ziemi i o dowolnej porze dnia i nocy, może obejrzeć.

Prezentacja firmy

To kolejny powód, dla którego warto inwestować w Social Media. Nawet, jeśli mamy stronę
internetową i jest ona najlepsza na świecie, jest zaledwie wizytówką firmy. Tymczasem SM
pozwalają budować branding, a tym samym poprawiać z każdym wpisem reputację marki, czyniąc
ją bliższą klientom. Jest to idealne miejsce nie tylko, by powiedzieć o filozofii firmy, ale też by
pokazać, że ona rzeczywiście jest realizowana.

Rozmowa, która łączy

W dzisiejszym świecie, tak bardzo komercyjnym, opartym na gnających wciąż do przodu prawach
popytu i podaży, szalenie ważne staje się, by nie tylko mówić do klientów, ale też, by słuchać, co
oni mają do powiedzenia. I nie da się ukryć, że to właśnie SM są idealnym narzędziem interakcji. I
nie chodzi tutaj tylko o to, by mówić i słuchać o potrzebach, ale by po prostu prowadzić rozmowę,
zarówno o sprawach wielkich, jak i tych całkiem małych. Jeśli dla przykładu sprzedajemy paliwo i
ktoś napisze na naszym profilu, że właśnie nas odwiedził – mamy idealną szansę powiedzieć mu:
„szerokiej drogi”. I warto to zrobić! W ten sposób zdobywa się przychylność i lojalność klientów.

Przyciąganie nowych klientów

W tym również Social Media wydają się niezastąpione. Odkąd ich zasięg jest tak szeroki, coraz
skuteczniej wpływają na internautów i przekonują ich do podejmowania konkretnych decyzji
zakupowych. I, co bardzo ważne, SM dają możliwość konwersji użytkowników odwiedzających
profil. Dzięki temu wokół firmy gromadzą się „wartościowi” dla niej użytkownicy, a nie ludzie,
którzy „polubili” stronę, ale zupełnie nie są zaangażowani w jej działania i to, co stara się
przekazać.

Wzmacnianie pozytywnych zachowań

Chyba każdy z nas lubi otaczać się ludźmi, którzy wytwarzają wokół siebie pozytywną aurę. I
podobnie jest z firmami. Te, które tworzą pozytywną atmosferę, skutecznie przyciągają nowych
klientów, a dotychczasowych utwierdzają w już podjętej decyzji. I tu również cel ten osiągnąć
możemy poprzez odpowiednie działania prowadzone w zakresie SM. Rzecz tylko w tym, by
prowadziły je osoby, które rzeczywiście rozumieją mechanizm ich działania i prawa nimi rządzące.

SM – inwestycje, które się zwracają

Wymienione wyżej przykłady doskonale ukazują, jak można wykorzystać Social Media. Inwestując
w profile społecznościowe, prawdopodobnie nie od razu zauważysz, że liczba Twoich klientów
nagle wzrasta, ale z czasem zauważysz, że Twoja marka umocniła się na rynku. Zbudujesz
wizerunek swojej firmy, nauczysz się badać potrzeby grupy odbiorczej i stworzysz ofertę, która
będzie odpowiedzią na nie. I jedno jest pewne, dobrze poprowadzona kampania to gwarancja
zwrotu inwestycji.

Źródła:
http://www.adweek.com/socialtimes/social-media-good-business/501266
http://www.computerworld.pl/news/393561/6.sposobow.na.ekspansje.Twojej.firmy.w.Social.Media.html
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Dlaczego-warto-inwestowac-w-firmie-w-social-media-7216684.html

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Formularz kontaktowy

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego
Chcesz porozmawiać o ofercie?
Oddzwonimy do Ciebie
do 60 sekund!

Podaj swój numer telefonu:

Możesz też zadzwonić pod numer
791 380 012

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego

Podany numer telefonu posłuży wyłącznie do kontaktów w celu przedstawienia oferty interesującej Cię usługi. Nie będzie on przechowywany, ani przekazany innej firmie.

Sortuj według ceny

Cena: 24zł12001zł
Zostaw numer telefonu a oddzwonimy do Ciebie!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?