Potrzebujesz porady? Zapraszam. 791 380 012.

Dodane przez Paulina B.
Firma: Onebrand
29 sierpnia 2017

5 zasad sprzedaży w sklepie internetowym.

Czy wiesz, że już ponad 60% polskich internautów robi zakupy w internecie. Koło takich tytanów jak Amazon.com czy Allegro.pl w świecie e-commerce,pozostaje mimo wszystko miejsce dla przedsiębiorstw i sklepów www. Jedno pytanie nie daje spać Sprzedawcom – jak pozyskać Klientów?

Nietradycyjne metody sprzedaży zaintrygowane dobrze znanymi galeriami handlowymi w połączeniu z nowoczesnymi technologiami zbudowały rynek umożliwiający związek między sprzedawcami a kupującymi. Handel tradycyjny i internetowy są zależne, wzajemnie się uzupełniają. Pomimo, że tradycyjna sprzedaż wciąż jest bardziej preferowana przez Polaków, to patrzymy na zwiększający się wpływ sklepów online na polskim rynku – już ponad połowa polskich internautów robi zakupy w sieci.

Krótka ścieżka zakupowa.

Klienci lubią kupować. Tu i teraz. Sprawia to im radość, satysfakcję. Kupując jakikolwiek przedmiot Klient odczuwa szczęście i radość. A teraz wyobraź sobie dwie sytuację. Klientka przychodzi do sklepu, i mówi do sprzedawcy “potrzebuję sukienkę”. Sprzedawca zaczyna teraz podpytywać – krótką, czy długą? Jaki rozmiar? Sukienkę czy może spódnicę? Materiał który by Państwu odpowiadał? Zapinana na zamek błyskawiczny czy guziki? Dekolt w V?
Trochę irytujące, prawda? Takie same podpytywanie często widzę w sklepie internetowym – dwieście kategorii, podkategorii, pod-podkategorii, pod-pod-podkategorii. Niewiarygodne, prawda? Przy każdej kolejnej ścieżce zakupowej Klient czuje irytację i ma ochotę wejść z takiego sklepu. Rozmawiałam ostatnio z Klientem, który chciał mieć swój sklep medyczny. Problem jaki mi wykazał, dlaczego jeszcze go nie posiada, sprzedając od pół roku, wskazał mi wysoki koszt stworzenia sklepu. Okazało się, że Agencja Interaktywna wyceniła Klientowi sklep trzykrotnie drożej niż normalny sklep. Swoją wycenę zaargumentowali dużą ilością kategorii oraz skomplikowane drzewo ścieżki zakupowej. Byłam zdumiona, że coś, co tak na prawdę przeszkadzałoby Sprzedawcy, Agencja tego Klientowi nie odradziła. Wręcz przeciwnie, kazali sobie zapłacić drożej za taką usługę.

Biorę i płacę!

Wróćmy ponownie na chwilę do naszego sklepu z sukienkami. Wyobraź sobie sytuację. Klientka wchodzi do sklepu i widzi wspaniałą sukienkę. Z pełnym zaangażowaniem woła do sprzedawcy “Muszę ją mieć!”. Sprzedawca zaczyna przepytywanie. Jaki rozmiar? Materiał pasuje? Posiada Pani kupon z rabatem? A kartę stałego Klienta? Może kupon świąteczny? Kolor na pewno Pani pasuje? Czy krój odpowiada? Może Pani podać swój kod pocztowy?
Chyba niejednokrotnie byliśmy w podobnej sytuacji sami. Sytuacja jest o tyle zabawna, jeśli nie dotyczy Twojego sklepu. Czy wiesz, że Klient czuje się podobnie, kiedy widzi formularz rejestracji, dostawy zapłaty i faktury w sklepie? Klient chciałby tylko zakupić rzecz on-line, nie chciałby wypełniać z tego powodu kilku kartek A-cztery. Uwierz mi. Zminimalizuj końcowy etap zakupu do minimum. Absolutnego i wymagalnego minimum.

Lubię pięknie zapakowane produkty.

Czy lubisz prezenty? Oczywiście, że tak. Będę teraz dosadna. Czy chciałbyś dostać prezent opakowany w … papierze toaletowym? Od kolegi w ramach żartu urodzinowego może by było to zabawne, ale sam ofiarowałbyś taki prezent narzeczonej? Pewnie, że nie! Konsument kupując w sklepie, robi sobie właśnie taki mały prezent. Nie chciałby go dostać w papierze toaletowym. A jaki? Przede wszystkim pięknie zapakowany. Kupujący lubią dobre produkty. Sposób prezentacji jest niezwykle ważnym elementem, który może sugerować dbałość o jakość produktu i decydować o zakupie. Tuż przy dobrej jakości zdjęć i teksów opisujących produkt, warto posłużyć się również profesjonalnymi grafikami w sklepie oraz ikonami omawiającymi przedmiot sprzedaży, jego cechy.

A może frytki do tego?

Techniki “cross sell” i “up sell”  to techniki które pomagąją w zwiększeniu sprzedaży. Cross sell to metoda, która polega na promowaniu kupującym dodatkowych produktów. Tak, niejednokrotnie byliśmy pytani o zakup tytułowych frytek. Równie dobrze kupując w drogerii proponują nam krem, w restauracji przystawkę, czy w banku dodatkową kartę dla bliskiej osoby. Jest to możliwe w każdej branży.
Up sell to oferta sprzedawcy bogatszej opcji, niż Klient jest zainteresowany. Handlowiec oferuje bogatszą opcję ubezpieczenia, wskazując małą dopłatę i lepsze korzyści. Drugi sugeruje lepszą pastę, wskazując szczoteczkę jako gratis, czy lepszy telefon. W świecie online te metody z powodzeniem wykorzystywane są cały czas. Zaobserwuj, jak budują swoją ofertę największy potentaci np. McDonald, Rossman, Apart i Empik. Być może dzięki takiej obserwacji zainspirujesz się do rozpoczęcia skutecznych zmian we własnym sklepie internetowym.

Daj się lubić.

“hyphenate”>Zaufanie sklepu www bezpośrednio wpływają na fakt, czy Klient zostawi w nim swoje pieniądze. Badania wskazują, że Klienci coraz częściej sięgają do opinii innych użytkowników. Ufają tym, co już byli i są Klientami. Zadbaj zatem o opinie Twojego sklepu zarówno w sklepie, jak i w social media. Profesjonalne prowadzenie fanpage i zadbanie o opinie pomogą przyszłym Klientom w decyzji u zakupie właśnie u Ciebie. Ważnym aspektem jest również możliwość zwrotu towaru w przypadku mniejszego zadowolenia.
Sklepy do których wchodzimy “z ulicy”mają możliwość kontaktu z „żywym” sprzedawcą, dlatego łatwiej jest przezwyciężyć wątpliwości przed kupnem. Sklepy internetowe powinny udostępniać adres firmowy oraz pokazać, że nie są tylko wirtualni. Warto zatem zdecydować się na publikację np. zdjęć pracowników wraz z ich krótkimi opisami. W ten sposób Kupujący poczuje się, jakby znał nas i kupował u konkretnej osoby.

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Formularz kontaktowy

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego
Chcesz porozmawiać o ofercie?
Oddzwonimy do Ciebie
do 60 sekund!

Podaj swój numer telefonu:

Możesz też zadzwonić pod numer
791 380 012

Oświadczam, że zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu zwrotnego

Podany numer telefonu posłuży wyłącznie do kontaktów w celu przedstawienia oferty interesującej Cię usługi. Nie będzie on przechowywany, ani przekazany innej firmie.

Sortuj według ceny

Cena: 59zł12001zł
Zostaw numer telefonu a oddzwonimy do Ciebie!